Verbeterd pizza recept

20 november 2012

Zoals beloofd, mijn aangepaste pizza recept. Mijn vorige vond ik in principe ook lekker, maar deze is toch net weer iets beter. Ik heb jaren in een pizzeria gewerk (toen ik nog wel gluten at) dus ik ben vrij kritisch wat betreft pizza's.

Benodigdheden:
330 gram algemeen meel van Dr. Schär
65 gram rijstvlokken
3 tl zout (dit lijkt veel maar het is echt nodig)
250 ml warm water
4 el olijfolie
1 zakje gist
1 ei

Verwarm de oven voor op 60C
Mix meel met rijstvlokken, zout, olijfolie en ei. Laat de gist oplossen in het water en laat een paar minuten staan totdat het begint te schuimen. Voeg aan de rest toe en mix met een mixer met deeghaken.


Verdeel het deeg over een met bakpapier bedekte bakplaat. Maak je handen goed nat met warm water, anders blijft het deeg eraan plakken.


Laat het deeg 30 minuten rijzen in de oven. Daarna is het in grote toegenomen en kun je het nog wat uitspreiden met je handen.

Beleg met je favoriete toppings. Dit keer zat er bij ons tomaat, kalamata olijven, pijnboompitten, kalkoensalami, oude geitenkaas en pesto op.

Bak 35 minuten in een voorverwarmde oven op 200C

Nog even geduldig wachten



Het resultaat!

0 comments:

Een reactie posten